Uncategorized

O co pytaliśmy władze województwa w sprawie transportu?

———- Forwarded message ———
Od: Adam Fularz <adam.fularz na s.wieczorna.pl>
Date: wt., 23 sty 2018 o 07:44
Subject: Wezwanie do udzielenia informacji publicznej w ciągu 14 dni roboczych
To: <kancelaria na s. slaskie.pl>

Proszę o potwierdzenie że UMWŚ wyraził zgodę na rozbiórkę peronów pasażerskich wymienionych poniżej. Proszę podać znak pisma w którym wyrażono zgodę.

Pozdrawiam,

———- Wiadomość przekazana dalej ———-
Od: Karniewski Jacek <Jacek.Karniewski@plk-sa.pl>
Data: 22 stycznia 2018 14:40
Temat: Pytanie na temat magistrala węglowa
Do: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>

Witam serdecznie!

W odpowiedzi na e-mail uprzejmie informuję, że PKP Polskie  Linie Kolejowe S.A. planują rozbiórkę wybranych peronów na stacjach i przystankach osobowych na  linii nr 131 na  odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Zduńska Wola Karsznice  z uwagi na brak zapewnienia  przywrócenia ruchu pasażerskiego przez organizatora przewozów pasażerskich ( Urzędy Marszałkowskie województw śląskiego i łódzkiego ) oraz z uwagi na  zły stan techniczny i koszty zabezpieczenia tych obiektów przed dostępem osób postronnych. Projekt modernizacji zakłada możliwość odbudowy peronów w przypadku zainteresowania ze strony władz lokalnych oraz przewoźników,  ponieważ w projekcie została  zagwarantowana rezerwa terenu, która pozwala na budowę nowej infrastruktury peronowej. W ramach studium wykonalności dla modernizacji linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Zduńska Wola Karsznice przewidziana została rozbiórka następujących peronów:

– peron nr 1 w stacji Bytom,

– peron nr 1 w stacji Miasteczko Śląskie,

– peron nr 1 w stacji Herby Nowe,

– perony nr 1 i 2 w stacji Wręczyca,

– perony nr 1 i 2 w stacji Kłobuck,

– peron nr 1 na przystanku osobowym Mokra Częstochowska,

– perony nr 1 i 2 w stacji Miedźno,

– peron nr 2 na  przystanku osobowym Annolesie,

– perony nr 1, 2 i 3 w stacji Działoszyn.

Pozdrawiam  i łączę wyrazy szacunku

Jacek Karniewski

Zespół Prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Biuro Komunikacji i Promocji

Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach ul. Targowa 74

Opinia czytelnika portalu money.pl o kolei w Polsce

Polska kolej to dno i kilometr mułu! Mieszkam w GOP, w trzymilionowym skupisku ludności, a pociągiem jechałem ostatnio może z 10 lat temu. Po prostu do najbliższej stacji mam jakieś 15 km i zanim bym tam dotarł, samochodem jestem już dawno na miejscu. Są tu całe miasta (Czeladź, Piekary) bez choćby najmniejszej stacyjki, nie mówiąc o dziesiątkach dużych osiedli. Kolejna rzecz – cena. Chętnie zrobilibyśmy frajdę dzieciakom i przejechali się pociągiem np. w góry. Nie chcę jednak nawet myśleć ile by to kosztowało, autem na gaz dojedziemy za pół ceny. Taka jest polska kolej: to błędne koło. Im się nie opłaca i pasażerom się nie opłaca. Widać to zresztą po niekończących się kolejkach TIRów na polskich drogach – towarów pewnie inaczej też nie opłaca się wozić jak po drogach…

wg money.pl

Odpowiedzi

Od: Marta Paluch <mpaluch na.s. slaskie.pl>
Date: wt., 7 mar 2017 o 14:01
Subject: Pytania prasowe likwidacja peronów kolejowych- prośba o podanie powodów decyzji
To: <adam.fularz na s.wieczorna.pl>

Decyzję o likwidacji peronów na omawianej linii podjął zarządca infrastruktury kolejowej, tj. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Obecnie Województwo Śląskie nie organizuje publicznego transportu kolejowego na odcinku Chorzew Siemkowice – Częstochowa. Linia kolejowa 146 Wyczerpy – Chorzew Siemkowicenie została ujęta w aktualnym Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Województwa Śląskiego, a tym samym w budżecie województwa nie zostały zabezpieczone środki finansowe na zwiększenie rekompensaty wypłacanej operatorom kolejowym z tytułu świadczenia usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.  Nie oznacza to jednak, że w przyszłości taka sytuacja nie ulegnie zmianie.

Pozdrawiam,

Marta Paluch

Rzecznik prasowy

By