demonopolizacja rynku kolejowego

Stawki przewoźników kolejowych, 2006 r.

 KOLEJE MAZOWIECKIE
Praca eksploatacyjna:
13 351 547 pociągokilometrów
Dofinansowanie przez samorząd województwa mazowieckiego:
138 000 000 zł
Stawka za pociągokilometr:
10,34 zł

PRZEWOZY REGIONALNE
Praca eksploatacyjna:
63 012 054 pociągokilometrów
praca eksploatacyjna wyłącznie w ruchu regionalnym (bez finansowanych z budżetu państwa pociągów międzywojewódzkich oraz międzynarodowych)
Dofinansowanie przez samorządy województw:
491 592 500 zł
Stawka za pociągokilometr:
7,80 zł

Stawka za pociągokilometr PKP Przewozy Regionalne
w województwach: Dolnośląskie: 9,71 zł, Kujawsko-Pomorskie: 8,50 zł, Lubelskie: 8,83 zł, Łódzkie: 8,50 zł, Małopolskie: 6,51 zł, Opolskie: 6,54 zł, Podkarpackie: 8,60 zł, Podlaskie: 5,64 zł, Pomorskie: 6,83 zł,
Śląskie: 8,52 zł, Świętokrzyskie: 9,10 zł, Warmińsko-Mazurskie: 6,84 zł, Wielkopolskie: 6,92 zł, Zachodniopomorskie: 7,29 zł

 WARSZAWSKA KOLEJ DOJAZDOWA
Praca eksploatacyjna:
1 110 397 pociągokilometrów
Dofinansowanie przez samorząd województwa mazowieckiego:
3 000 000 zł
Stawka za pociągokilometr:
2,70 zł
PKP SZYBKA KOLEJ MIEJSKA W TRÓJMIEŚCIE
Praca eksploatacyjna:
3 692 295 pociągokilometrów
Dofinansowanie przez samorząd województwa pomorskiego:
8 530 000 zł
Stawka za pociągokilometr:
2,31 zł
Dane za 2006 r., obliczenia „Z Biegiem Szyn” na podstawie danych od przewoźników.


By